Sűrített földgáz
üzemű flották
Sűrített földgáz (CNG) otthon
Ha a székhely vagy telephely otthon van, garázsban vagy telephelyen is elhelyezhetünk házi CNG kompresszort.
Vegyünk egy példát. Gépjárművezető oktató vállalkozás esetén:
Az utólagosan átalakított Suzuki Ignis beszerelési költsége 280000 forint.
Phill lassú töltő : 0,8 -2,2 N3m/h teljesítményű , 0,7 kW villamos teljesítményt vesz fel. Az ár : 2.900, – EUR. A tervezés költsége 100.000 Ft. A Suzukit kb. 7-8 óra alatt tölti meg és így egy kg gáz kb. 225 Ft (kb. 1.5 liter benzinben lévő energiát tartalmaz) a 420 Ft benzinnel szemben. Így várhatóan kb. 80.000 km alatt térül meg a beruházás.
Saját földgáz töltőállomás
A saját sűrített földgáz töltőállomás egy kompresszorból, egy puffer tartály egységből és egy szárító egységből áll.
Kompresszor
A kompresszor teljesítményét a földgáz üzemű autók száma, fogyasztása határozza meg. De figyelembe kell venni más körülményeket is.
A földgáz hálózat teljesítménye és nyomása, a biztonságtechnikai előírásokat figyelembe véve kell megnevezni a létesítményt.
Szárító
Fontos technológiai jellegzetesség még, hogy a földgáz mindig tartalmaz valamennyi vizet is. Mivel a CNG üzemeltetésű járművekben a gázt nagy nyomáson tároljuk, ez a kitáguláskor a fizika törvényeinek értelmében lehűl. Ha ilyenkor a víztartalom kicsapódik, az veszélyezteti a működést.
Ezért a CNG üzemanyag előállítása során a földgázt szárítani kell, szárítóberendezések segítségével. A nagynyomású gáz szárító berendezések is több gyártótól beszerezhetők.
Sűrített földgáz tárolók
Tároló
Ajánlunk különböző méretű CNG tárolókat. A leggyakoribb, hogy követelményeknek megfelelően egy palack, több palack egy csomag (blokk), több tartályt kapcsolnak kaszkád kapcsolásba, a palackokat PLC vezérléssel látják el. Így kialakíthatók különböző számú tartályokból blokkok. Ez egy puffer tartály rendszer. Ezeket a blokkokat egymás után töltve optimalizálhatjuk a feltöltést, valamint az autók tartályának feltöltését. Más konfigurációk is lehetségesek.
Minden egyes henger maximális üres hely kapacitása 50 liter, és egy tároló névleges nyomás 200 bar. Ezeknél a tartályok, a CNG gázt meg kell szárítani, mielőtt tárolja a hengerekbe.
Ajánljuk a saját telephelyen történő CNG töltés kialakítását.
Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint egy év alatt 3%-kal, 985 ezerrel bővült a földgázzal (CNG) hajtott járművek piaca Európában. Az eladások mellett az új kutak üzembe helyezése is emelkedést mutat, ugyanis a töltőállomások száma 2627-ről 2860-ra növekedett.
Az általunk forgalmazott sűrített földgáz berendezések-(CNG) üzemanyag rendszerek- alkalmazhatók a legtöbb járműnél, autók, jelesül teherautók, buszok, kamionok és pótkocsis járművek. Jelenleg benzin üzemű járműveket alakítunk át, de lehetséges dízelüzemű járművek átalakítása is. A Diesel üzemű autók átalakítsa Magyarországon nem gyakorlat. Hívjon minket ma, és mi elvégzünk egy gyors flotta-elemzést.
A földgáz már számos tüzelőanyaghoz hasonlóan alkalmazható közúti járművek üzemanyagrendszereinek ellátására. A sokoldalúsága miatt képes hajtóanyaga lenni számos közúti járművön kívüli gépnek, mint például fűnyírók, targoncák, és utcaseprő gépek. A speciális járművek használatakor a motor sokat dolgozik helyben, azonban ezekben az esetekben is bizonyítja a földgáz, hogy egy tisztább és költséghatékony alternatíva, mint a benzin-és dízelüzemű járművek. Ezek az előnyök még vonzóbbak lehetnek a városok vezetőinek, ha figyelembe vesszük flottaalkalmazásokat.