Mi történik az autójával az átalakítás során?


CNG beszerelés

Hallotta már, hogy a CNG kedvezőbb a környezetünknek meg a bolygónknak is?
De miért is:

 

Alapok
A CNG valóban alternatívája a benzinnek, ami komprimálás révén az atmoszférikus térfogatának kevesebb, mint fél százalékát teszi ki a gyakorlatban a betöltés végén. Főképpen metánból tevődik össze, a CNG szagtalan, színtelen és íztelen, később szagosítják. Leginkább gázkutakból nyerik valamint az olajbányászat velejárója, un. „sapkagáz” formájában a kőolaj fölött akkumulálódik, de biogáz formájában is előállítható. Ekkor viszont a keletkező széndioxidot el kell távolítani a keletkező gázelegyből a CNG alkalmazáshoz.
Több mint 12 millió jármű fut napjainkban az utakon bolygónkon, ezekhez mintegy 12 ezer publikus, azaz bárki által igénybe vehető tankolási lehetőség társul jelenleg. A világon a növekedés rátája most évente  nagyobb, mint 30%, tehát egy nagyméretű növekedés kezdetén állunk egy  globális méretű kitekintés alapján.
Ebből a fejlődésből mi sem húzhatjuk magunkat ki, ez a meggyőződésünk annak ellenére, hogy kis hazánkban minden sokkal lassabban és nehezebben mozdul meg. Azonban a kőolajszármazékok tartósan magas ára meg fogja tenni a hatását: a CNG egyre inkább előtérbe fog kerülni. Annál is inkább mivel hazánk a földgéz ellátásban és ennek a háttér infrastruktúra kiépülésében igen jó pozíciókkal bír, tehát elegendő mennyiségű gáz áll rendelkezésre mindenkor, még igen kemény és hosszantartó hideg időjárás esetén is. Ezt a szomszéd országokkal összekapcsolt földgázrendszereknek, és  főképpen a szisztematikusan kiépült gáztározó hálózatnak köszönhetjük.(Lásd:  Zsana FGT, SzBGT stb. )
Jelenleg normális árak mellett, tehát a 220-250 HUF/kg mellett mintegy 60 % megtakarítás érhető el a jelenlegi 400 HUF/liter benzinárhoz viszonyítva, miközben a káros anyagok kibocsátása mintegy 90%-al csökken egy modern autó és jó minőségű gáz tankolása esetén.

 

Biztonság
A szigorú biztonsági előírásoknak köszönhetően a CNG hajtású járművek éppen olyan biztonságosak, mint a benzinüzeműek. Szivárgás és  baleseti lefúvás esetén a talaj és a vízbázis nem károsodik és egyben nem is mérgező hatású. Mivel igen gyorsan szétoszlik a levegőben, ezért a meggyulladás veszélye sokkal alacsonyabb, mint a benzin esetén.
Természetesen a tartály(ok) mint nyomástartó edények periódikus bevizsgálása kötelező mindenütt a világon.

 

Történelem
A CNG története egészen a második világháborúig nyúlik vissza, így eléggé hosszú idő állt rendelkezésre a technikai és technológiai fejlesztésre a kényelmes és teljesen biztonságos közlekedés érdekében. Manapság már világszerte elterjedtek a CNG legkülönbözőbb hasznosítási módozatai, az ilyen gépjárműveket az NGV (NaturalGas Vehicle) elnevezéssel illetik általában.
CNG azonnal!

 

A globális nyomásnak megfelelően a kormányzatok általában olyan politikát folytatnak, amely elősegíti az NGV-k gyártását és elterjedését. Az autó előállítókat is ösztönzik környezetvédelmi okokból, hogy minél „zöldebb”járművek guruljanak le a futószalagról. Normális esetben ez összehozza a szereplőket, az állam szerepe az ösztönzésen felül az infrastruktúra megteremtése és fejlesztése a növekvő igényeknek megfelelően. Ez a tendencia hazánkat sem kerülheti el, még akkor sem, ha jelenleg állóvíznek tűnik ez az üzletág, már csak azért sem, mert a földgázkészletek jóval meghaladják a kőolaj tartalékokat, ami hosszabb távon a rentábilitás növekedését jelenti mindenképpen a földgázos hajtás számára.

 

CNG tankolás

 

A fenti kép bemutatja a tankolás alkatrészeit
A jelkép az autóba szerelt alkatrészre és a töltőállomás csatlakozójára utal

 

A CNG tankolásához speciális adapterre van szükség.
Az autók gyors és biztonságos tankolását biztosítja az NGV 1 típusú CNG adapter, amely a gáztöltő állomásokon a kútoszlophoz csatlakozó nagynyomású tömlőre szereltek.
Ez alkalmas a személy, teher autó és autóbusz tankolására is.
Ezek a képek az autó szerelt töltőcsatlakozót és a kútoszlop töltőcsövére szerelt ellendarabját (gyorscsatlakozó) ábrázolják.
A töltő csatlakozó nyom-húz működtetésű. Kiváló minőségű anyagokból készül ( rozsdamentes acél, hőálló műanyag).

 

200 bar nyomás uralkodik egy jármű tartályában, ahhoz, hogy megfelelő hatótávot tudjunk elérni egy feltöltéssel. Ez ténylegesen 200-600 km közötti távolságot jelent beszereléstől függően, persze mindez a rendelkezésre álló helytől, a jármű rendeltetésétől valamint a pénztárcánktól is függ valójában.

Nézzen utána CNG átalakítás során mi történik autójával. Tekintse meg a CNG autógáz rendszer árait! Tekintse meg a CNG üzemű flották előnyeit! 01 Használja CNG kalkulátorunkat autója fogyasztásának kiszámításához! Tekintse meg CNG átalakítás esetén lehetséges részletfizetési kondícióinkat! Olvasson a CNG rendszeréről! Ismerje meg munkánkat! Látogassa meg CNG webshopunkat! Keressen a CNG lexikonban! Tájékozódjon a CNG tartályokról! Galéria autógáz üzemre átalakított kocsikról.